Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
TilmeldForumforsideLog indNyeste billeder
- > Velkommen til Night Dragons' forum! - > Vi byder nye som gamle velkomne! Skriv gerne 1 indlæg eller 2 - det gør det hele lidt hyggeligere Glimt i øjet - > Night Dragons søger frisk drageblod. I kan læse alt om vore optagelseskrav på vores eksterne allianceside. Smile - > Alt vedr. forum, tag venligst kontakt til Itachi Uchiha eller en anden i Nights ledelse. < -

Del | 
 

 Hvem kan regne den ud?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeTors Jan 20, 2011 6:42 pm

Hvem er han???


En mand står med et fotografi i hånden. En anden mand spørger: "Hvem er den mand på billedet?"

Svaret lyder: "Jeg har hverken brødre eller søstre, men den mands far er min fars søn."


Hvem forestiller billedet? Glimt i øjet

Send mig en PM med svaret, og jeg vil kåre vinderen i løbet af weekenden! Smile
Tilbage til toppen Go down
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeFre Jan 21, 2011 5:24 pm

Okay - jeg har allerede modtaget flere rigtige svar - dog også nogle, som er gået galt i byen. Glimt i øjet


Jeg gør konkurrencen lidt sværere, så der forhåbentlig kun er én vinder. Hvilket tal skal erstatte spørgsmålstegnet?


[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]


Svaret sendes igen i en PM eller ingame. Jer, der ikke har svaret på den første, kan svare på begge på samme tid! Smile
Tilbage til toppen Go down
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeFre Jan 21, 2011 8:58 pm

Hmmm jeg er blevet opfordret til at lave nogle flere. Vi ser, hvem der kan ramme flest rigtige:


1. Billedet viser?


2. Hvilket tal?

---------------------------------

3. Langt ude i ødemarken ligger en hytte, hvor alle hjørner vender mod syd. Pludselig går en bjørn forbi. Hvilken farve har bjørnen?


4. To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad?


5. Inspector Lestrade træder ind i spisestuen. Liget ligger midt i rummet. Der var fire personer i rummet, da lyset gik ud. Hver af dem fremsætter en påstand.
Alice: - Jeg ved hvem der dræbte hende.
Benny: - Jeg dræbte hende.
Carol: - Benny dræbte hende.
Donald: - Det var hverken Benny eller Carol.
Efterforskningen har afsløret, at alle mistænkte er upålidelige, så Lestrade antager at de alle lyver. Hvem udførte drabet?


6. Mordgåden var vist lidt for nem. Lad os I stedet antage at kun én af de mistænkte lyver. Hvem var det så, der var morder?


7. Alle rækker, kolonner og diagonaler skal have en sum på 35. Der skal kun bruges to forskellige tal til at udfylde hele kvadratet. Hvilket tal (12, 9, 1, 10, 7, 5, 2 eller 4) skal erstatte spørgsmålet?

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]


I ved, hvor I skal sende svaret hen? Come on boys and girls Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 6:44 pm

Ej nu kommer der slet ingen svar :S

Kan I så se at komme i gang - så svære er de slet ikke!!!
Tilbage til toppen Go down
real-4

real-4

Alder : 33
Antal indlæg : 652
Reputation : 11
Registration date : 03/08/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 8:59 pm

Puhh da alt for doven til sådan nogen tongue

Du ved jo godt det er ikke sundt og bruge hjernen for meget tongue
Tilbage til toppen Go down
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 9:01 pm

Måske har du ret, real tongue
Tilbage til toppen Go down
Kvaser

Kvaser

Alder : 42
Antal indlæg : 64
Reputation : 1
Registration date : 20/08/09

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 9:23 pm

Vil gerne gøre opmærksom på at jeg har svaret, så dit arbejde er ikke helt spildt Cyra...
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 10:20 pm

Arh havde slet ikke set det sidste her :( Er en af dem der svarede som den første og rigtige på det første mrgreen
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 22, 2011 10:32 pm

DER ER INGEN LOGIK I LORTET ! Man skal sgu bruge hoved tongue xD
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 7:44 am

Gu' er der logik i lortet - men ja, man skal også bruge hovedet en LILLE smule Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 10:23 am

INTET ! Smile Night
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Kvaser

Kvaser

Alder : 42
Antal indlæg : 64
Reputation : 1
Registration date : 20/08/09

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 11:49 am

selvfølgelig er der logik i det hele Sonny, men hvad er det dog for en du IKKE magter?
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 12:32 pm

Alt det onde onde matematik :( Det er jo ikke godt!!

Citat :
7. Alle rækker, kolonner og diagonaler skal have en sum på 35. Der skal kun bruges to forskellige tal til at udfylde hele kvadratet. Hvilket tal (12, 9, 1, 10, 7, 5, 2 eller 4) skal erstatte spørgsmålet?
Det er jo bare ren matematik Wink Night

Men har skam svaret på dem alle, lige undtagen den tongue
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Kvaser

Kvaser

Alder : 42
Antal indlæg : 64
Reputation : 1
Registration date : 20/08/09

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 9:31 pm

uden at vide hvorvidt jeg har ret, cyra har ikke svaret, så synes jeg du skal se på de øverste to linier, og derefter på linien helt til højre... læs så forudsætningerne en gang til og den er der...
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeSøn Jan 23, 2011 10:40 pm

Okay har siddet lidt med den nu, og den gi'r ikke meget mening... Spurgte så min fader, og han kom til samme konklusion som mig. Svindel og humbug der aldrig går op tongue Ikke med de tal i hvert fald, og hvis man kun må bruge 2 forskellige Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeMan Jan 24, 2011 5:31 am

Ej Sonny - det er den mest logiske af dem alle - og så LÆS hvad Kvaser skriver Glimt i øjet

Hvad er det lige du har sagt om Mensa-tests og din IQ? Smile Big



Til alle deltagere (Sonny, Kvaser og repsakasper)! Jeg må desværre bedrøve jer. Ingen har 7 rigtige - Kvaser du er klart tættest på, men.....

I får chancen for at revurdere jeres svar, men jeg siger ikke hvilke svar, der skal revurderes. Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeMan Jan 24, 2011 11:06 am

Ligeglad hvad i siger, det er ikke logik de der skide tal der. Man bliver bare søsyg af at kigge på dem!! Puhaa!

Jeg har forkortet mine svar en smule og givet dem mindre text i stedet for at skrive laaaange linjer om hver enkelt Glimt i øjet Men puhaa, de er altså ikke helt nemme xD

Min IQ er stadig højere end din mrgreen Så længe vi ikke skal lege med matematik logik, eller hvad det hedder... Wink Night

- Har læst kvasers svar, og kigget på den igen. Gi'r stadig ikke megen mening for mig.
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
repsakasper

repsakasper

Alder : 32
Antal indlæg : 1389
Reputation : 5
Registration date : 24/03/10

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeMan Jan 24, 2011 12:28 pm

Okay, regnede nok med jeg havde nogle fejl - Kigger lige på dem når jeg kommer hjem. Så får jeg dem lige ændret Glimt i øjet
Har også fundet ud af den der suduko ting tongue - Tak til Kvaser, det blev jo alt for nemt efter din hjælp Smile Big
Tilbage til toppen Go down
http://www.repsakasper.pointblog.dk/
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeMan Jan 24, 2011 5:23 pm

Ja nu har Groenlaender sørme indhentet jer Glimt i øjet

Det ender med, jeg skal sende en ny runde ud, hvis I andre kan se jeres fejl tongue


Sonny, så du lige den: Glimt i øjet
Citat :
Tak til Kvaser, det blev jo alt for nemt efter din hjælp Smile Big



Med hensyn til din og min IQ så lover jeg dig, at det skal vi teste, da jeg har flere Mensabøger. Smile Big Men mange af dem er jo sådan nogle tal-tingester, så hvordan du vil klare dig, det..... mrgreen
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeMan Jan 24, 2011 7:21 pm

Slår dig bare, slår dig bare meget hårdt Smile Night

Blaarh fack tal tingene, smid dem ud! I dag kære unge, findes der lommeregnerer!! Sig det til jeres lærer, og til jer andre så kommer der slet ikke sådan noget i hverdagen xD

Kasper og Kvaser snyder bare xD mrgreen
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeTirs Jan 25, 2011 12:30 am

Det sagde du også i går - og hvad skete der? - intet! mrgreen tomme ord!!! Smile Big


Stakkels Kvaser har faktisk ikke en chance lige nu, da han ligger ude og skyder - håber du rammer bedre i virkeligheden, Kvaser Glimt i øjet

Ej jeg venter til du er tilbage, så du også kan få mulighed for at rette op på dine svar, hvis du ønsker det. tongue
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeTirs Jan 25, 2011 3:57 pm

Kun pga du havde hovedpine, og havde det dårligt :( Men skal vi spørger mixen hvad der skete sidst? x'D
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeTirs Jan 25, 2011 10:05 pm

At du blev slået i gulvet, vil han sige mrgreen men det troede jeg ikke, at alle skulle høre Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeTirs Jan 25, 2011 10:19 pm

HAHA Den ene flygter og gemmer sig, den anden hopper under sengen ! Man kan selv gætte hvem der gjorder hvad! mrgreen

Slået i gulvet pfft!
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
Kvaser

Kvaser

Alder : 42
Antal indlæg : 64
Reputation : 1
Registration date : 20/08/09

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeFre Jan 28, 2011 8:35 pm

Cyra: udråb blot en vinder... jeg revurdere ikke mine svar, at sidde og gennemgå dem alle, uden at vide hvilken fejl jeg skal lede efter, er spild af tid... hovedbrud er noget man laver når det er der, man har lyst og overskud... og efter en uge i Borris med frost og kulde, så er det ikke noget der står højt på min liste....

Cyra: Hvad mener du med om jeg skyder bedre i virkeligheden...
Tilbage til toppen Go down
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 29, 2011 7:02 am

Det gjorde nu ikke noget, at der gik lidt tid. Der kom nogle nye deltagere på banen. Den eneste, der havde alle svar rigtige første gang, er følgende:

Vinder af konkurrencen: Groenlaender

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]


Svar:

Citat :
1. En mand står med et fotografi i hånden. En anden mand spørger: "Hvem er den mand på billedet?"

Svaret lyder: "Jeg har hverken brødre eller søstre, men den mands far er min fars søn."

Hvem forestiller billedet?

Billedet forestiller mandens søn.


Citat :
Hvilket tal skal erstatte spørgsmålstegnet?

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]

4 - Firkanten kan inddeles i 4 kvadrater. Hvert kradrat giver 20 tilsammen.


Citat :
3. Langt ude i ødemarken ligger en hytte, hvor alle hjørner vender mod syd. Pludselig går en bjørn forbi. Hvilken farve har bjørnen?

Hvid - det eneste sted, hvor alle hjørner vender mod syd, er Nordpolen.


Citat :
4. To sønner og to fædre havde været på jagt og skudt 3 ænder. De delte så hver fik en and. Hvordan bar de sig ad?

Der var tale om søn, far og farfar (2 er fædre og 2 er sønner).


Citat :
5. Inspector Lestrade træder ind i spisestuen. Liget ligger midt i rummet. Der var fire personer i rummet, da lyset gik ud. Hver af dem fremsætter en påstand.
Alice: - Jeg ved hvem der dræbte hende.
Benny: - Jeg dræbte hende.
Carol: - Benny dræbte hende.
Donald: - Det var hverken Benny eller Carol.
Efterforskningen har afsløret, at alle mistænkte er upålidelige, så Lestrade antager at de alle lyver. Hvem udførte drabet?

Carol - alle lyver - Donald siger, at det hverken er Benny eller Carol. Ergo er det den ene af dem. Benny siger selv, at det var ham, hvilket det så ikke kan være.


Citat :
6. Mordgåden var vist lidt for nem. Lad os I stedet antage at kun én af de mistænkte lyver. Hvem var det så, der var morder?

Benny - én lyver og to peger på Benny, så kan det kun være Benny.


Citat :
7. Alle rækker, kolonner og diagonaler skal have en sum på 35. Der skal kun bruges to forskellige tal til at udfylde hele kvadratet. Hvilket tal (12, 9, 1, 10, 7, 5, 2 eller 4) skal erstatte spørgsmålet?

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]

I øverste højre hjørne skal der stå 7, for at øverste række kan give summen 35. I næste række skal der stå 3, for at summen kan give 35. Da kun 7 og 3 således må bruges til at udfylde resten af felterne, kan der kun stå 7 i stedet for spørgsmålstegnet, da 3 ikke er en valgmulighed blandt svarene.


Stort TILLYKKE til Groenlaender
cheers

og TAK til alle deltagerne!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst



Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 29, 2011 9:43 am

jamen mange tak Smile Big
Tilbage til toppen Go down
Sonny-BaBy

Sonny-BaBy

Alder : 33
Antal indlæg : 1815
Reputation : 56
Registration date : 09/07/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 29, 2011 10:48 am

ARH Hvor vildt Shock Fik faktisk den sidste rigtig selvom jeg ikke troede det var rigtigt Shock

Kan vi ikke få en anden og tredje plads? tongue

Men stort tillykke Grønlænder! Det var satme nogle svære spørgsmål nogle af dem :S
Tilbage til toppen Go down
http://nightdragons.heavenforum.com
repsakasper

repsakasper

Alder : 32
Antal indlæg : 1389
Reputation : 5
Registration date : 24/03/10

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 29, 2011 11:45 am

Nice - Så havde jeg kun 1 fejl, efter hvad jeg kan se Smile Big - Nummer 4 var også tricky! xD

Ja Cyra, lad os høre hvor mange fejl vi andre havde. Du behøver ikke give svar osv, men bare antal fejl hver deltager havde Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
http://www.repsakasper.pointblog.dk/
Dronning Cyra

Dronning Cyra

Antal indlæg : 1164
Reputation : 25
Registration date : 03/10/08

Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitimeLør Jan 29, 2011 9:37 pm

Sonny - det kan ikke rigtigt lade sig gøre med en 2. og 3. plads. I ligger rimelig tæt. Men her kan I se hver enkelt:

Sonny: hmmmm fuldt hus til sidst

repsakasper: 2 fejl til sidst

Kvaser: 1 fejl

Coolkid: 2 fejl



Chimaira og Hapsihaps gik i stå efter nr. 1.

Nr. 1 er faktisk den, hvor man ofte plumper i, idet man tror, at det er et billede af manden selv. Glimt i øjet
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold




Hvem kan regne den ud? Vide
IndlægEmne: Sv: Hvem kan regne den ud?   Hvem kan regne den ud? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 

Hvem kan regne den ud?

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Forumnyt samt gæster! :: Lykønskninger og digte samt sjov og jokes ;) :: Blandede bolcher-
Free forum | ©phpBB | Gratis forumsupport | Anmeldelse af misbrug | Seneste diskussioner